Aproape șase din cei 10 kilometri ai șoselei de centură care va scoate traficul greu din Gura Humorului vor fi suspendați pe stâlpi îngropați în albia râului Moldova. Acesta este doar unul dintre motivele pentru ca valoarea estimată a proiectului a ajuns la exorbitanta suma de 539 de milioane de euro, susține vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Vasile Tofan. Studiul de fezabilitatea în care sunt prevăzute toate costurile proiectului a fost întocmit de o firmă din județul Bihor.
Conducerea Consiliului Județean Suceava a anunțat marți că șoseaua de centură a orașului Gura Humorului, care va avea o lungime de 10 km, va costa 539 de milioane de euro.
Ajunsă în spațiul public, informația a stârnit controverse. Mulți suceveni consideră că prețul este foarte mare.
Din acest motiv, reporterul televiziunii Intermedia a cerut lămuriri de la vicepreședintele Consiliului Județean Suceava, Vasile Tofan, pe tema costurilor. Printre altele, oficialul a explicat că aproape șase din cei 10 km ai șoselei vor fi suspendați pe stâlpi îngropați în albia râului Moldova. Pe lângă cei 10 km de drum cu profil de autostradă, cu câte două benzi pe fiecare sens de circulație, proiectul mai prevede construirea a încă 17 km de drumuri de legătură cu alte șosele.
Consiliul județean Suceava a avut 3 variante de traseu pentru centura orașului Gura Humorului și a ales în final o variantă care nu presupune dărâmarea de locuințe sau pensiuni. Însă, traseul trece prin albia râului Moldova. Totuși, vor fi expropriate terenuri în valoare de 3 milioane de euro. Inclusiv, președintele Consiliului județean Suceava, Gheorghe Flutur, ar putea fi expropriat pentru că șoseaua ar putea să treacă pe o parcelă de teren care îi aparține.
Costurile centurii orașului Gura Humorului nu pot fi comparate cu sumele cheltuite pentru șoselele de centură de la Suceava și Rădăuți,
pentru că proiectele materializate nu au profil de autostradă și nu se află în zone muntoase. Pe de altă parte, lotul autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, care are o lungime de 13,17 km și care traversează și o zonă muntoasă, a costat 127 de milioane de euro. Lucrarea a fost finalizată anul trecut.
Una dintre puținele diferențe dintre cele două proiecte este că lungimea viaductelor de pe autostrada Sibiu-Pitești este de 900 de metri,
în timp ce lungimea podurilor și viaductelor de pe viitoarea șosea de centură a orașului Gura Humorului este de aproape 6.000 de metri.