Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru varianta ocolitoare Gura Humorului, un tronson de 10 km din Autostrada Nordului. Această aprobare permite Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să organizeze licitația de proiectare și execuție a lucrării. Consiliul Județean Suceava a salutat această decizie, pe care o consideră un moment istoric pentru județ.
Guvernul a adoptat în ședința de joi proiectul de lege pentru aprobarea contractului de finanțare Autostrada A7 România,
cofinanțarea aferentă mecanismului de redresare și reziliență B, dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 1 februarie 2024 și la Luxemburg la 5 februarie. În cadrul aceleiași ședințe a fost adoptat proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții, varianta de ocolire Gura Humorului, județul Suceava, ca parte din Autostrada Nordului.
O veste bună vine tot de la Ministerul Transporturilor pentru Autostrada Moldovei, venind cu o finanțare de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții. Tot în regiunea Moldovei avem alt proiect rutier important de peste 550 de milioane de euro. Centura de ocolire a orașului Gura Humorului este o lucrare care va debloca traficul extrem de circulat din zonă.
“Astăzi se scrie istorie pentru județul Suceava. Consiliul județean Suceava salută prima hotărâre de guvern dată de Guvernul României pentru un tronson de autostradă din județul Suceava. Este vorba despre Autostrada Nordului Suceava, Gura Humorului, Vatra Dornei, Bistrița, Năsăud, Dej, Satu Mare. Conform vicepreședintelui Consiliului județean Suceava, Vasile Tofan, administrația județeană s-a implicat activ în acest proiect încă din 2020.”
Încheierea unui acord cu Ministerul Transporturilor, care a scurtat timpul de așteptare pentru studiul de fezabilitate. Varianta de ocolire Gura Humorului va avea o lungime de 10 km și va fi construită pe profil de autostradă. Traseul va avea două benzi pe sens, bandă de staționare de urgență, bandă separatoare de sensuri și 17 km de drumuri adiacente pentru noduri rutiere, bretele, benzi de accelerare și decelerare. Lucrarea va include și construirea a două viaducte. Unul de 5 km și unul de 400 de metri. Traseul va fi iluminat pe 70% din lungime, iar panouri fonoabsorbante vor fi instalate pe toată lungimea.