Autostrada Nordului: Guvernul a aprobat licitația pentru varianta ocolitoare Gura Humorului

Guvernul României a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru varianta ocolitoare Gura Humorului, un tronson de 10 km din Autostrada Nordului. Această aprobare permite Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) să organizeze licitația de proiectare și execuție a lucrării. Consiliul Județean Suceava a salutat această decizie, pe care o consideră un moment istoric pentru județ.

Guvernul a adoptat în ședința de joi proiectul de lege pentru aprobarea contractului de finanțare Autostrada A7 România,
cofinanțarea aferentă mecanismului de redresare și reziliență B, dintre România și Banca Europeană de Investiții, semnat la București la 1 februarie 2024 și la Luxemburg la 5 februarie. În cadrul aceleiași ședințe a fost adoptat proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții, varianta de ocolire Gura Humorului, județul Suceava, ca parte din Autostrada Nordului.

O veste bună vine tot de la Ministerul Transporturilor pentru Autostrada Moldovei, venind cu o finanțare de 600 de milioane de euro de la Banca Europeană de Investiții. Tot în regiunea Moldovei avem alt proiect rutier important de peste 550 de milioane de euro. Centura de ocolire a orașului Gura Humorului este o lucrare care va debloca traficul extrem de circulat din zonă.

“Astăzi se scrie istorie pentru județul Suceava. Consiliul județean Suceava salută prima hotărâre de guvern dată de Guvernul României pentru un tronson de autostradă din județul Suceava. Este vorba despre Autostrada Nordului Suceava, Gura Humorului, Vatra Dornei, Bistrița, Năsăud, Dej, Satu Mare. Conform vicepreședintelui Consiliului județean Suceava, Vasile Tofan, administrația județeană s-a implicat activ în acest proiect încă din 2020.”

Încheierea unui acord cu Ministerul Transporturilor, care a scurtat timpul de așteptare pentru studiul de fezabilitate. Varianta de ocolire Gura Humorului va avea o lungime de 10 km și va fi construită pe profil de autostradă. Traseul va avea două benzi pe sens, bandă de staționare de urgență, bandă separatoare de sensuri și 17 km de drumuri adiacente pentru noduri rutiere, bretele, benzi de accelerare și decelerare. Lucrarea va include și construirea a două viaducte. Unul de 5 km și unul de 400 de metri. Traseul va fi iluminat pe 70% din lungime, iar panouri fonoabsorbante vor fi instalate pe toată lungimea.

Autor

  • Cătălina Biholar

    Cătălina Biholar a început activitatea în presa TV în anul 2007, ca reporter, redactor de televiziune și corespondent pentru stații naționale. Este absolventa primei promoții de Comunicare și Relații Publice la Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava, licențiată la SNSPA București, și a urmat cursurile masterului de Politici Publice și Integrare Europeană la SNSPA București. În anul 2012 a finalizat programul „Bursele JTI pentru jurnalişti” al Fundaţiei ”Euromonitor pentru excelență”, cu un stagiu de pregătire la RFI Bruxelles. A coordonat campanii locale și naționale de comunicare publică și responsabilitate socială. Este editor coordonator programe TV, iar în această calitate promovează etica și deontologia profesională a jurnalistului în toate programele realizate la Intermedia, cu accent pe rolurile presei de educare, informare și, abia în al treilea rând, de divertisment.

Add your comment

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Prin continuarea utilizării acestui site, ești de acord cu utilizarea fișierelor de tip cookie. mai multe informații

Politicile cookie de pe acest site permit utilizarea fișierelor de acest tip pentru a îmbunătăți experiența de navigare. Prin continuarea utilizării acestui site fără modificarea setărilor sau dai click pe ”Accept” sunteți de acord cu această prevedere. Vă puteți răzgândi și vă puteți modifica opțiunile privind aprobarea oricând, revenind la acest site.

Close