Proiectul de mobilitate urbană schimbă fața municipiului Vatra Dornei

Modernizarea zonei centrale a municipiului Vatra Dornei se apropie de final. Chiar dacă mai sunt încă diferite corecții de făcut, lucrările cuprinse în planul de mobilitate urbană sunt în mare parte finalizate. Tot în cadrul acestui amplu proiect, în zonele în care s-a intervenit au fost îngropate toate cablurile de pe stâlpi, au fost schimbate rețelele de apă și canalizare cu risc să cedeze și corelată lucrarea și cu cea de gaz.

Planul de mobilitate urbană din Vatra Dornei, început în 2017 și depus în 2018, a fost victima crizelor succesive pe care le-a traversat România, motiv pentru care prețurile estimate inițial au fost majorate considerabil, iar lucrările mult întârziate.

Acest proiect de mobilitate urbană, care presupunea de la bun început modernizarea străzilor Mihai Eminescu, Republicii, parte asfaltată și parte pavată, alea Dornelor, podul pietonal care face legătura între strada Republicii și strada Luceafărului, pasajul CFR-ului care nu mai fusese folosit, cred că de la începutul anilor 90, prin subteran, pasaj care ar trebui să fluidizeze circulația pe jos și cu bicicleta persoanelor, și chiar persoanelor cu dizabilități, pentru că vom avea aceste facilități în accesul pasajului, strada Luceafărului modernizată. Am reușit din buget local, pentru că, și asta vreau să spun la un moment dat, pe lângă faptul că toate prețurile au crescut, prețurile la materiale, la manopere, acest proiect a fost scos la licitație de patru ori, iar pe patru ori am reușit să desemnam un câștigător și un executant al lucrării. Și dacă tot au fost răscolite numeroase zone din municipiul Vatra Dornei, administrația a decis să intervină și la alte aspecte care necesitau modernizare, iar cablurile de pe stâlpi au fost îngropate.

Toate cablurile sunt îngropate. Pentru că nu a fost ușor, erau cabluri de electricitate, cabluri de telecomunicații, cabluri de la iluminatul stradal, toate, toate au fost coborâte în subteran, după o muncă destul de grea. Dar am mers în paralel și pe unele zone, chiar pe strada Luceafărului, cu reabilitarea apei și a canalului acolo. Pentru că erau niște rețele vechi de 60-70 de ani și era păcat să faci niște lucrări în o zonă și să nu intervii. Să schimbi ce-i de schimbat. Pe lângă diferențele de preț care le-am asumat în cadrul proiectului, au mai fost multe lucrări care au trebuit făcute în afara proiectului, cum spuneam, cel de apă, canal. Iarăși, având rețeaua distribuției de gaz în dezvoltare, am reușit și am echipat străzile de care spuneam și cu rețea de distribuție de gaz metan. Deci s-au făcut multe, foarte multe lucrări în timp foarte scurt, iarăși a fost șantier, iarăși a fost disconfort, dar într-un final am reușit să facem din centru municipiului un loc cu care încet ne putem mândri.

La finalul proiectului de mobilitate urbană în Vatra Dornei vor fi, pe lângă reabilitările făcute, 2 km de piste pentru biciclete și stații de bike sharing. Într-o etapă viitoare, a înfrumusețării zonei centrale din Vatra Dornei, administrația și își propune să sprijine proprietarii să reabiliteze fațadele clădirilor.

Dar deja ceea ce ține de parte din infrastructură s-a conturat bine, spunem noi. Ne îndreptăm atenția și către ceea ce înseamnă centrul vechi a municipiului Vatra Dornei, pentru că sunt considerate monumente, parte din centrul vechi economic al municipiului, practic strada Mihai Eminescu și strada Luceanu. Clădirile vechi sunt considerate monumente. Ne dorim foarte mult pentru că este destul de greu, este un mix de proprietari, chiriași, spații comerciale, să încercăm cumva să punem omorul și noi de la primărie să reabilităm și fațadele, pentru că este un lucru foarte important pe care îl avem în vedere și pe care ne dorim să se întâmple cât de repede.

Autor

  • Cătălina Biholar

    Cătălina Biholar a început activitatea în presa TV în anul 2007, ca reporter, redactor de televiziune și corespondent pentru stații naționale. Este absolventa primei promoții de Comunicare și Relații Publice la Universitatea ”Ștefan cel Mare” din Suceava, licențiată la SNSPA București, și a urmat cursurile masterului de Politici Publice și Integrare Europeană la SNSPA București. În anul 2012 a finalizat programul „Bursele JTI pentru jurnalişti” al Fundaţiei ”Euromonitor pentru excelență”, cu un stagiu de pregătire la RFI Bruxelles. A coordonat campanii locale și naționale de comunicare publică și responsabilitate socială. Este editor coordonator programe TV, iar în această calitate promovează etica și deontologia profesională a jurnalistului în toate programele realizate la Intermedia, cu accent pe rolurile presei de educare, informare și, abia în al treilea rând, de divertisment.

Add your comment

Adresa ta de e-mail nu va fi publicată.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Prin continuarea utilizării acestui site, ești de acord cu utilizarea fișierelor de tip cookie. mai multe informații

Politicile cookie de pe acest site permit utilizarea fișierelor de acest tip pentru a îmbunătăți experiența de navigare. Prin continuarea utilizării acestui site fără modificarea setărilor sau dai click pe ”Accept” sunteți de acord cu această prevedere. Vă puteți răzgândi și vă puteți modifica opțiunile privind aprobarea oricând, revenind la acest site.

Close