Șoferul de autobuz care a fost prins în trafic cu alcoolemie de 0,84 la mie este filmat de camerele de supraveghere din autobuz în timp ”îmbunătățea” o cafea cu un lichid pe care îl ținea într-o sticlă în rucsac. Atât el, cât și un alt șofer al TPL Suceava au fost depistați în trafic sub influența alcoolului. Cazurile celor doi au fost ridicate în comisia de disciplină a societății de transportul public local din Suceava, care a luat marți o decizie.
În cadrul unei acțiuni de control desfășurată vineri dimineață de poliția rutieră, doi șoferi ai TPL Suceava au fost depistați sub influența alcoolului în timp ce conduceau autobuze. Unul dintre aceștia avea o alcoolemie de 0,84 mg per litru alcool pur în aerul expirat, ceea ce i-a adus un dosar penal. Investigația ulterioară, bazată pe imaginele surprinse de camerele de supraveghere din autobuz, sugerează că șoferul ar fi consumat alcool după ce a trecut de filtrul șefului de coloană și a ajuns în autobuz. Pe imagini se vede cum scoate o sticlă cu lichid din rucsac și toarnă ceva în paharul de cafea la începerea cursei, la ora 5 și 52 de minute. La capătul de traseu, la 12 minute distanță, scena se repetă.
În urma acțiunilor de control ale poliției rutiere și a verificărilor interne, directorul TPL Suceava, Gabriel Petruc, a declarat la ”Vocile Cetății” că în astfel de cazuri sunt luate măsuri drastice, iar controalele, inclusiv pe traseu, vor fi intensificate, chiar cu ajutorul unor aparate alcooltest noi.
Gabriel Petruc- director TPL Suceava
„Atunci când avem de-a face cu probleme cu alcoolul, probleme care țin de cei șapte ani de acasă, mârlănia față de călători sau față de colegi, chestiuni de genul acesta sau oameni care, efectiv, nu pot să înțeleagă că atunci când ești la volan, nu stai pe telefon cu jocuri sau mesaje sau rețele sociale, pentru că riști să creezi o problemă foarte mare, tu ai în spate 80 de oameni, poate. Tu poți să ajungi
într-o râpă, să lovești un stâlp, poți crea probleme serioase. Gândiți-vă, un autobuz are 13 tone. Doamne ferește, în cazul unui accident rutier, nu știu, ai intrat pe roșu la un semafor și ai lovit o altă mașină, o faci zob. Poți să omori oameni. Adică nu e un lucru care să putem tolera. Orice om greșește, oricine muncește greșește, se întâmplă. Oriunde apar defecțiuni tehnice, erori umane, poți să le înțelegi. Dar atunci când vorbim despre o lipsă de responsabilitate, cel puțin, ca să nu spun alte lucruri, noi în cazul ăsta îi dăm pe oameni afară. Nu există toleranță la așa ceva. Încerc să avem o relație normală și cu sindicatele, dar ceea ce le explic și lor, și sper să înțeleagă, este că a proteja salariații nu înseamnă a-i proteja în condițiile în care comit fapte mai puțin acceptabile. Adică nu poți să protejezi cineva care fură, nu poți să protejezi cineva care bea la serviciu, nu asta înseamnă protecția pe care ți-o oferă un sindicat. Adică înțeleg că sindicatul se te implice să te protejezi de orice abuz care poate să existe, pot să existe și astfel de lucruri, dar în niciun caz nu este acceptabil ca un sindicat să încerce să protejeze pe cineva care încalcă, care are abateri disciplinare până la urmă.”
În urma ședinței comisiei de disciplină, în cazul ambilor șoferi, s-a decis desfacerea contractului de muncă.