Datornicii mai au timp până pe 25 noiembrie ca să achite dările restante la Primăria Suceava pentru a putea fi scutiți de plata a penalităților. Economistul Irina Vasilciuc a declarat că până acum, peste 600 de contribuabili și-au plătit datoriile în baza legislației amnistiei fiscale. City manager-ul a făcut aceste precizări în contextul în care situația financiară a primăriei este dificilă. Irina Vasilciuc a prezentat și câteva măsuri adoptate de municipalitate pentru a depăși criza economică.
Persoanele fizice și juridice mai au timp până pe 25 noiembrie să achite dările restante la primăria Suceava pentru a fi scutite de plata penalităților de întârziere.
Irina Vasilciuc- city manager Primăria Suceava
“Printr-o hotărâre de Consiliul Local despre care dumneavoastră știți, din septembrie, la sfârșitul lunii septembrie 2024, s-a aprobat o procedură prin care agenții economici și persoanele fizice pot să beneficieze de scutiri sau de facilități fiscale. Acestea mai pe românește sunt, așa spus, scutirea de majorări de întârziere. Până acum au beneficiat un total de 615 persoane fizice și juridice, care procedură, care a condus la o amnistie, tot așa spunem în termen popular, de aproape 1 milion de lei. Adică agenții economici și persoanele fizice și-au ușurat sarcina fiscală, prin plata debitului principal de o sumă de aproape 1 milion de lei. Fiindcă noi, de fapt, în slujba cetățeanului lucrăm aici, considerăm că e un element foarte important și pozitiv, pentru că trecem cu toții printr-o perioadă economică dificilă, și noi ca instituție, dar și cetățenii și agenții economici a acestui oraș, așa încât eu reamintesc faptul că până pe 25 noiembrie acestui an puteți să mai beneficiați de facilitatea aceasta fiscală prin procedura pe care o puteți afla în direct, dacă încă nu se cunoaște, cu adresabilitate la Direcția Economică de la Primăria Municipiului Suceava.”
Irina Vasilciuc a confirmat că Primăria Suceava traversează o perioadă financiară dificilă și a precizat trei măsuri importante adoptate pentru redresarea situației. Prima vizează reeșalonarea datoriilor de către agenții economici aflați în relația contractuală cu primăria. A doua se referă la refinanțarea unor credite bancare și a treia reinventarierea patrimoniului public și privat al primăriei.
Irina Vasilciuc- city manager Primăria Suceava
“Mai direct vom discuta cu fiecare agent economic în parte care are de încasat bani de la primăria municipiului Suceava pentru ca să-l asigurăm că ne vom face datoria de a plăti acești bani, însă, după principiile legii, adică cu o reevaluare a graficilor de execuție și a graficilor de plăți. E un lucru de bun simț pe care trebuie să-l facem în ideea că suntem parteneri loiali unii față de alții și ne vom folosi de legislația națională pentru a încerca să aducem cât mai puține restanțe la finalul acestui an, astfel în sarcina municipiului Suceava, pentru că în anul viitor să putem să nu fim penalizați eventual de bugetul de stat atunci când ni se vor repartiza sumele pentru începerea noului buget.”
City Manager-ul a adăugat că primăria Suceava nu va pune presiune suplimentară pe contribuabil pentru plata datorii lor. Orașul nu va rămâne pe întuneric, fără căldură sau nesalubrizat, iar angajații primăriei își vor primi salariile la timp.