Una dintre cele mai mari probleme de infrastructură din județul Suceava, blocajele de trafic de pe DN17 în zona Gura Humorului, are acum o soluție despre care noua administrație județeană susține că este concretă, fezabilă și rapidă. Autoritățile au decis să valorifice studiul de fezabilitate existent și avizele deja obținute pentru a construi o variantă ocolitoare, care va funcționa ca drum național. Această abordare ar reduce de trei ori costurile față de proiectul inițial de autostradă.
Noua variantă de rută ocolitoare a orașului Gura Humorului are o lungime de aproximativ 8,2 km și două benzi de circulație. Va include poduri, pasaje și bretele de legătură, cu respectarea standardelor de siguranță și protecție a mediului. Prin această soluție, timpul de implementare s-ar reduce semnificativ, iar valoarea scade simțitor față de cele peste 500 de milioane de euro calculate pentru versiunea de șosea de centură pe profil de autostradă, care conform estimărilor de acum ar fi 700 de milioane de euro.
Finanțarea necesară în valoare de aproximativ 200 de milioane de euro fără TVA este deja aprobată prin programul de transport 2021-2027, iar proiectul urmează să fie scos la licitație în acest an, pentru ca și lucrările să poată începe cât mai curând posibil.
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, susține că ulterior această soluție poate fi extinsă, iar șoseaua de centură să fie transformată în autostradă, dar asta numai după ce vor fi disponibile fondurile necesare pentru autostrada Nordului. Printr-un comunicat de presă remis redacției noastre, Gheorghe Șoldan a mai transmis că decizia a fost susținută și la nivel guvernamental, având atât sprijinul premierului Marcel Ciolacu, cât și al ministrului transporturilor Sorin Grindeanu.