Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a anunțat că organizează licitație pentru construirea unui pod nou pe DN 29 A, pe raza localității Zvoriștea. Podul existent a fost construit în 1933, pe grinzi metalice, și de atunci nu a mai fost modernizat. Astăzi, construcția este într-o stare deplorabilă și pune în pericol siguranța șoferilor și pietonilor.
Direcția de drumuri și poduri Iași a anunțat că scoate la licitație proiectul pentru elaborarea documentației tehnice, precum și proiectul de execuție, pentru construirea unui nou pod pe DN29A, pe raza localității Zvoriștea. Este vorba despre un pod peste râul Siret, care asigură legătura rutieră între județele Suceava și Botoșani. Termenul de depunere a ofertelor este 19 aprilie. Proiectul având drept scop construirea unui pod rutier nou, care să asigure fluidizarea traficului, creșterea siguranței utilizatorilor, micșorarea timpilor de parcurs și scăderea poluării în zona tranzitată, au transmis reprezentanții de RDP Iași.
În urma expertizei, soluția specialiștilor a fost de construirea unui pod nou cu tablieri din grinzi prefabricate din beton și arc metalic.
Acesta va fi prevăzut cu 5 deschideri, o lungime totală de 173 de metri. Lățime de 11,50 de metri, din care partea carosabilă de 7,80 de metri și două trotuare a câte 1,60 m fiecare. În perioada lucrărilor, traficul rutier va fi asigurat prin construirea unei variante provizorii, în aval de podul existent, în lungime totală de 340 de metri. Traseul provizoriu de circulație va traversa râul Siret prin intermediul unui pod cu lungime de 90 de metri și lățimea părții carosabile de 5 metri.
Suprastructura podului provizoriu va fi alcătuită din grinzi de oțel și placă din beton. Valoarea totală a întregului proiect este de peste 70 de milioane de lei fără TVA, termenul de realizare a lucrărilor fiind de 36 de luni, din care 12 luni proiectarea și 24 de luni execuția lucrărilor. Noul pod este necesar întrucât podul existent este într-o stare deplorabilă și a devenit un pericol pentru șoferi și pietoni.
Acesta a fost construit în 1933 și de atunci până în prezent nu a mai fost modernizat.