Procurorii Parchetului de pe lângă Judecătoria Suceava i-au pus sub acuzare pe patronul și pe directorul firmei de transporturi la care era angajat șoferul care a provocat accidentul de la Cumpărătura, în urma căruia cinci persoane au decedat. Cei doi sunt cercetați sub aspectul comiterii infracțiunilor de ucidere din culpă și nerespectarea atribuțiilor privind verificarea tehnică ori efectuarea reparațiilor.
Procurorii parchetului de pe lângă judecătoria Suceava au anunțat că au extins urmărirea penală față de o persoană juridică și două persoane fizice în cazul accidentului de la cumpărătura soldat cu decesul la cinci persoane, dintre care doi copii de opt și de zece ani. Procurorii cercetează atât firma care l-a angajat pe șoferul care a provocat accidentul, cât și pe patronul, respectiv directorul, acesteia.
Potrivit anchetatorilor, cei doi nu și-au îndeplinit atribuțiile stabilite prin actele normative din domeniul transporturilor, în ceea ce privește verificarea condițiilor tehnice de securitate, efectuarea reparațiilor și intervențiilor tehnice necesare, constând în verificarea și înlocuirea periodică a anvelopelor uzate la ansamblul rutier de vehicule implicat în accident. Uzura excesivă a condus la explozia anvelopei din partea stângă fața autoutilitarei, din cauza căreia șoferul a pierdut controlul volanului fără a mai putea redresa mașina. Vă amintim că accidentul s-a produs pe 1 iulie pe drumul European 85. pe 1 iulie pe drumul European 85. Șoferul unei autocisterne a pătruns pe contrasens și s-a izbit violent într-o mașină de teren în care se aflau cele 5 persoane. În urma impactului, șoferul autocisternei a scăpat cu răni ușoare, însă toate cele 5 persoane aflate în mașina de teren au decedat.
La începutul anchetei, oamenii legii au luat în considerare mai multe posibile cauze ale producerea accidentului, oamenii legii au luat în considerare mai multe posibile cauze ale producerea accidentului, printre care explozia unui pneu și neatenția șoferului care ar fi putut să adoarmă la volan. După accident, anchetatorii au cerut o expertiză tehnică a mașinii, care a scos la iveală faptul că tahograful care trebuia să arate printre altele timpii de odihna ai șoferului a fost măsluit.