Proiectul European pentru fluidizarea traficului și îmbunătățirea mobilității urbane ajunge săptămâna viitoare la ADR Piatra Neamț pentru semnarea finanțării, după ce trece de ședința de joi a Consiliului Local Suceava. Proiectul, în valoare de 24 de milioane de euro, include introducerea sensurilor unice, lărgirea străzilor, realizarea de piste pentru biciclete și trotinete și instalarea unui sistem avansat de management al traficului. Termenul de finalizare va fi de 31 de luni de la semnarea contractului de execuție.
Ion Lungu- primarul municipiului Suceava
“Săptămâna viitoare, în sala Piatra Neamț, vom semna acest proiect important. Un proiect important de 120.484.949 de lei, 24 milioane de euro, care are și o parte neeligibilă, destul de mare, 5.847.475 de euro, care trebuie puse de municipalitate, și sigur, noi sperăm să mai așeze lucrurile între axe, așa până cât să mai putem lua niște bani de la Uniunea Europeană. Așa cum a fost prezentat acest proiect, este vorba de sens unic, așa cum este cunoscut, de la intrarea în municipiul Suceava până în centru, întoarcere pe Petru Rareș până pe George Enescu pe Calea Obcinilor.”
Proiectul va introduce un sistem avansat de management al traficului, cu sensuri unice, piste pentru biciclete și trotinete și un centru de comandă și control. În plus, proiectul include instalarea de sisteme de supraveghere video și senzori, pentru a asigura o circulație fluidă, și sigură. Un alt aspect important este lărgirea străzilor și mutarea stâlpilor de electricitate, măsuri care vor transforma semnificativ infrastructura rutieră a orașului, dar care, până la finalizare, vor produce mult disconfort. Termenul de finalizare este de 31 de luni. Finanțarea este majoritar din fonduri europene, cu 5,8 milioane de euro sume neeligibile, care trebuie acoperite din fonduri publice sau alte surse.
Ion Lungu- primarul municipiului Suceava
“Acest proiect vine greu ca și autobuzele, care vin de 10 ani. Vine, vine și vine, într-o zi vine bine. Dar e un proiect mare, e un proiect grandios, un proiect care presupune, deranj dacă vreți până la urmă, modificarea structurii stradale, modificarea, mă rog, sau reamplasarea stâlpilor de iluminat, al iluminatului public, montarea de perdele forestiere și așa mai departe.”
Înainte de a ajunge la semnare la ADR Nord-Est, este nevoie de un ultim vot al consilierilor locali în ședința din 29 august.