Printr-un comunicat de presă, proiectantul Variantei Ocolitoare Gura Humorului reacționează la acuzațiile apărute cu privire la costurile ridicate pe care le-a estimat pentru acest proiect. ”Presa și îndoctrinarea politică pot să afecteze o investiție de interes național”, a concluzionat proiectantul, care susține că ”nu se pot arunca cu vorbe în vânt și să se calculeze niște costuri per km de către oricine, infrastructurile rutiere sunt complexe și necesită o atenție și o experiență deosebită pentru a le putea discuta în mediul online, în presă sau instituțional”.
Inginerul Constantin Alexandru Vâjâilă, de la SC Proiect Construct, regiunea Transilvania, SRL, respinge acuzațiile legate de costul exorbitant al variantei de ocolire Gura Humorului și precizează că o analiză tehnică detaliată demonstrează corectitudinea sumei estimate.
Proiectantul acuză USR și presa că pot să afecteze negativ o investiție de interes național. De la ședința în care Consiliul Județean Suceava a aprobat indicatorii tehnico-economice aferenți obiectivului de investiții, varianta de ocolire Gura Humorului, au apărut reacții cu privire la valoarea de peste jumătate de miliard de euro a proiectului pentru șoseaua de centură de 10 km, cu încă 17 km de noduri rutiere și bretele. Conform proiectantului, există mai multe argumente pentru care costurile sunt corecte.
Costul per kilometru nu reflectă complexitatea proiectului. Lungimea totală a lucrărilor de drum este de circa 27 de km, incluzând noduri rutiere, bretele de acces și benzi de accelerare-decelerare. Costul construcție plus montaj cu TVA transformat în euro și împărțit la lungimea totală rezultă un cost de circa 17,3 milioane de euro pe kilometru. Trebuie luate în considerare și lucrările majore de infrastructură, poduri, pasaje, viaducte, care totalizează 5,48 km. Structura rutieră complexă și elemente de siguranță reprezintă alte argumente. Proiectul include trei straturi de asfalt, balast, stabilizat, pământ stabilizat, indicatoare rutiere, marcaje rezonatoare, rigole separatoare de hidrocarburi, panouri fonoabsorbante. Podurile și pasajele majorează semnificativ costul, se mai arată în comunicatul proiectantului. 5,4 km de poduri, pasaje și viaducte pot ridica costul total al investiției la cel puțin 300 de milioane de euro.
Comparativ, pe autostrada Transilvania, un sector cu 3,2 km de viaducte are un cost de circa 71 de milioane de euro pe kilometru.
Exproprierile nu îmbogățesc proprietarii, mai adaugă proiectantul. Traseul nu favorizează niciun proprietar, afectând terenuri arabile și fânețe. Prețul pe metrul pătrat pentru expropriere este reglementat conform analizei și ofertei pieței imobiliare, a mai adăugat acesta. Un alt argument, în afara analizei tehnice pe care îl invocă proiectantul, dar care nu poate justifica prețul, ci doar necesitatea lucrării,
face referire la aglomerația din luna august pe traseul care trece prin Gura Humorului.